Yanlış aldığımız veya sonradan hatası olduğunu farkettiğimiz çoğu ürünü iade edebileceğimizi bilmeden ya saklamaya devam eder ya da tamir ve servis işlemleri ile uğraşırız. Satın aldığınız elektronik veya giyimden hızlı tüketim ürünlerine kadar birçok farklı ürünü eve gittiğinizde bozuk veya hatalı olduğunu farkederseniz ne yaparsınız? Bu tarz elektronik ürün alımlarında birçok kişi arızayı farkettiği anda hemen garanti süresini düşünerek tamir ettirmeye çalışır fakat 30 gün boyunca üretici kaynaklı arızaların veya hataların çoğunda iade edebileceğini bilmez. Genel olarak servisler veya alınan mağazanın destek bölümüde iade hakkınızı size hatırlatmak yerine servise gönderip hemen tamir ettirmeyi önerir. Aynı zamanda marketlerden aldığınız kapalı kutu veya ambalajlarda gördüğünüz hatalarıda çoğu kişi kabullenir fakat bu tarz durumlarda da tüketici olarak gidip iade etme veya talebinize göre başka bir ürünle değiştirme hakkına sahipsiniz. Elektronik ürünlerdeki iade süreci için faturanızı ve aldığınız ürünün kutusunu yasal iade süresi boyunca saklamanız gerekirken gıda ve hızlı tüketim ürünlerinde de mümkünse aynı gün veya en geç ertesi gün fişiniz ile beraber gitmeniz yeterli.
No comments:
Post a Comment