Monday, June 9, 2014

Sanal Alışveriş Patkadı!

Günümüz trendlerinden biriside alışverişlerimizi online olarak gerçekleştirmek. Bunun için aradığınız nesneyi alışveriş sitelerinin arama çubuğuna yazmanız yeterlidir. O zamanda kafamıza takılan soru ise hangi alışveriş sitesinden alışveriş yapmalıyım olacaktır? Veya hangi site daha güvenli? Bunuda yine internetten araştırıp bulabilirsiniz . Yurtiçinde ve yurtdışında bilinen en güvenli sitelerden biride ebay'dir. Açıkcası bende eğer aradığım şeyi yaşadığım yerde bulamıyorsam veya daha pahalıya buluyorsam direk ebay'den sipariş veriyorum. Şimdiye kadar hiçbir sıkıntıyla karsılaşmadım; hem alıcıyı hem de satıcıyı mağdur bırakmayan ve koruyan bir güvenlik sistemleri mevcut. Ayrıca ister kredi kartıyla ister paypal ile ödeme kolaylığı sayesinde insanların ilgisini çektigini düşünüyorum. Bende internetten birşeyler sipariş vereceksem paypal ödeme seçeneği olmayan siteleri direk es geçiyorum; çünkü kredi kartı hırsızlığı malum tavan yapmış durumda. Alışveriş yaptığınız sitenin güvenli oldugunu düşünebilirsiniz ama bilgisayarınıza siz farketmeden yerleşen bir virus bütün internet alışveriş tutkunuzu bitirebilir. Aslınca internetten alışveriş yapmaya bir kere başladığınızda artık o sizin için vazgeçilmez olur. Eminim şimdiye kadar bir kere bile olsa korktuğunuz halde internetten sipariş verdiginiz olmuştur; çünkü hem fiyat hem de kalite bakımından çok cezbediciler. Ama unutmamamız gereken en önemli şey bunun bir sınırının olmadığıdır. Bazen ihtiyacımız olmadığı halde sırf fiyatı uygun diye alıp bir kenara koyduğumuz yıllar sonra bile baktığımızda ben bunu niye aldım acaba dedigimiz pek cok sey vardır. Bunun için alışverişler hem keyifli hem de sakıncalı durumlar doğurabilir. Bunu önlemek için neye ihtiyacımız varsa onu almalı ama en önemlisi eğer online alışveriş yapacaksak güvenli ve tercih edilen sitelerden almalıyız.

No comments:

Post a Comment