İşyeri açarken birçok kişi istenilen ve işyeri sahibi tarafından temin edilmesi gereken belgeler konusunda sıkıntı yaşar. Özellikle bayilik sisteminin giderek yaygınlaştığı şu günlerde dükkan kiranızı çoktan vererek dükkanınızı tuttu iseniz yaşanabilecek her bir günlük gecikme bile sizi ve ilk başlarda zaten ekonomik olarak desteklenmesi gereken işletmeyi büyük bir zarara sokacaktır. Hatta tüm ayarlamalarınızı yaptı iseniz, bir açılış günü belirleyip davetiyler bastırdı iseniz ve açılış tarihinizi geciktirmek istemiyorsanız aşağıdaki listelenmiş belgeleri önceden hazır etmeniz size zaman kazandıracaktır.
VERGİ DAİRESİNDEN İSTENEN BELGELER
-İşe Başlama Bildirim Formu doldurulur.
-Kira Kontratı veya Tapu Fotokopisi
-İşe ilk başlayan kişinin noter tasdikli imza sirküsü.
-İkametgah İlmühaberi
-İşe Başlama Formu
-Nüfus Cüzdanı Örneği
Yukarıdaki bu belgeler tamamlandıktan sonra yoklama memuru verilen bilgileri denetler ve doğruluğu onaylandıktan sonra vergi levhası alınır.
BELEDİYEDEN İSTENEN BELGELER
10.08.2005 tarih 25902 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince ilgili belediyeden temin edilecek olan durumuna uygun beyan formunun doldurulması gerekmektedir.
Esnaf ve Sanatkârlar Sicil Müdürlükleri ile Esnaf ve Sanatkârlar Odalarına yapılacak başvurularda:
4 Nisan 2012 tarih ve 28254 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Gümrük ve Ticaret Bakanlığının 2012/1 sayılı Genelgesi uyarınca; 5362 sayılı Esnaf ve Sanatkârlar Meslek Kuruluşları Kanunu kapsamında faaliyet gösteren, esnaf ve sanatkârların işyeri açılışlarının basitleştirilmesi amacıyla ilgili sicil müdürlükleri ile esnaf ve sanatkârlar odalarına kayıt işlemlerinde istenilen belge sayısı azaltılmıştır.
Bu çerçevede; bundan böyle esnaf ve sanatkârlardan sicil ve oda kayıtlarında;
a) Nüfus cüzdanı örneği ya da fotokopisi,
b) İkametgâh ilmühaberi,
c) Vergi levhasının aslı ya da fotokopisi
istenmeyecektir.
Esnaf ve sanatkârlara ilişkin bu bilgiler; Esnaf ve Sanatkârlar Bilgi Sistemi (ESBİS) aracılığı ile sağlanacaktır.
Ayrıca, esnaf ve sanatkârlar tarafından sicil müdürlüğüne ibraz edilecek 3 adet vesikalık fotoğraf ile ustalık belgesi fotokopisi sicil müdürlüğü marifetiyle ilgili esnaf ve sanatkârlar odasına intikal ettirilecektir.
Sicil müdürlüklerince esnaf ve sanatkârlardan sicil tasdiknamesini ilgili odaya mühürletmesi istenmeyecektir.
Ticari araç sahibi esnaf ve sanatkârların (kamyoncu, minibüsçü, otobüsçü, taksici, servis aracı işletmecisi vb.) sicil ve oda kayıtları sırasında araç ruhsatlarının bir fotokopisini ibraz etmeleri gerekir.
3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamına alınan il ve mesleklerde faaliyette bulunacak esnaf ve sanatkârlardan ustalık belgesi veya satış elemanlığı belgesinin bir örneği istenir.
No comments:
Post a Comment