Satış oranları artırmak için yiyecekten giyeceğe, kıyafetten elektroniğe her marka yıl içinde sürekli kampanyalar düzenler. Onların kampanya yapmak için nedenleri yoktur. Babalar günü, anneler günü, yaz başlangıcı, eğitim sezonu, bayramlar, kutlamalar derken sürekli birşeyler bahane edilerek zaten normal satış fiyatı olması gereken ürünler kampanya adı altında çok daha fazla uygun fiyata satılır ve bunun adınada kampanya denilir. Tüketici olarak bizlerde o ürünü indirimden aldığımızı düşünüp gurur içinde evimizin yolunu tutar ve para arttırdığımızı ve hesaplı alışverişte üstümüze olmadığını düşünürüz.
Bir de tüm dünyadaki her türlü ürünün satışlarını hareketlendiren kampanyalar var ki bunlarıda tetikleyen dünyadaki birçok ülkenin katıldığı festival ve spor etkinlikleri. Dünya futbol kupasıda bunlardan birisi. Zaten daha yeni yaz kampanyası yapmış olan firmalar dünya kupası bahanesine elektronikte, yiyecekte, kıyafette ve aşağı yukarı herşeyde birbiri ile bağlantılı gösterip kampanyalar yapıyor. Maçı iyi bir televizyonda izleyin, maç heyecanını şu içecekle yaşayın, bu cips maçla iyi gider, tribünde olmasanızda evde formanızı giyin, maçı bizim mekanda izleyene %50 gibi sayısız ve gereksiz kampanyalar. Ama tabiki unutmayalım onlar sadece bizi yan tüketiciyi ve keyfimizi düşünüyor yoksa satış rakamları kimin umurunda.
No comments:
Post a Comment